W dniach 22.10-26.2018 trzech uczniów klasy 3c wzięło udział w wyjeździe do Czech w ramach europejskiego programu Erasmus+, pt.: „Historical Borders IN Europe”. Wyjazd rozpoczęliśmy w niedzielę wieczorem i razem z opiekunami pojechaliśmy pociągiem intercity do miasta Kolin w Czechach. Podczas pobytu zwiedziliśmy miasto Kolin, poznaliśmy wygląd i charakter szkoły w Czechach. Nocowanie w czeskich rodzinach było dla nas ciekawym doświadczeniem. Język czeski nie jest taki trudny, np. ognisko, to „ochnisko”. Byliśmy też na 1-dniowej wycieczce w Pradze, gdzie podziwialiśmy zabytki z różnych epok. Szczególnie ciekawy był Zamek Królewski na Hradczanach. Odwiedziliśmy też miasto Kutna Hora – gdzie mieliśmy okazje przejść średniowiecznym tunelem największej kopalni srebra w Europie. Na koniec wyjazdu mieliśmy ciekawą wycieczkę do fabryki Toyoty, gdzie mogliśmy poznać proces tworzenia samochodu. Podczas całego projektu wykonywaliśmy różne zadania, dzięki, którym poznaliśmy przedstawicieli innych krajów (Słowenia, Włochy, Portugalia, Hiszpania i Czechy)
i zgodnie z hasłem projektu – udowodniliśmy, że Europa nie ma granic!