Krótkoterminowa wymiana grupy uczniów C2

w Cervo w Hiszpanii

W ramach działań projektu Erasmus+ KA219 „Creating, communicating, our diversity we are celebrating”

 

W dniach 21-27 października b.r. odbyła się druga krótkoterminowa wymiana grup uczniów w ramach projektu Erasmus+ KA219 „Creating, communicating, our diversity we are celebrating” w małej miejscowości na północy Hiszpanii, Cervo. W wyniku selekcji do mobilności zakwalifikowały się trzy uczennice z naszej szkoły, które zdobyły największą ilość punktów za całokształt pracy w projekcie. Były to: Julia Kornobis, Oliwia Kosmaczewska i Amelia Żymałkowska, które wraz z opiekunkami, panią Patrycją Zaborowską i Magdaleną Goc, uczestniczyły w działaniach projektowych podczas spotkania partnerskiego z udziałem uczniów i nauczycieli z sześciu krajów partnerskich: Hiszpanii, Portugalii, Grecji, Rumunii, Litwy, Turcji i Polski.

Pierwszego dnia odbyło się uroczyste powitanie wszystkich partnerów przez Burmistrza Cervo w Ratuszu Miejskim. Przedstawiciele poszczególnych krajów przywitali się z Burmistrzem i wymienili drobnymi upominkami.

Następnie odbyła się uroczystość powitalna w szkole hiszpańskiej, podczas której uczniowie wraz z opiekunami zaśpiewali tradycyjne piosenki oraz przedstawili fragmenty przygotowywanego spektaklu na podstawie sztuki W.Szekspira „Sen nocy letniej”.

Po oficjalnej uroczystości w bibliotece szkolnej, goście (nauczyciele i uczniowie krajów partnerskich) zostali oprowadzeni po szkole przez miejscowych uczniów.

Po obiedzie na boisku zewnętrznym szkoły odbyły się taneczne  zajęcia integracyjne, w których brali udział zarówno goście, jak i miejscowi uczniowie, rodzice goszczący uczniów oraz przedstawiciele Rady Rodziców.

Wieczorem, uczniowie czas wolny spędzali z rodzinami goszczącymi, a nauczyciele pracowali nad ewaluacją dotychczasowych zadań i planowaniem następnych w projekcie.

Następnego dnia odbyły się zajęcia, prowadzone przez profesjonalną aktorkę hiszpańską, Estibaliz Veiga, które miały przygotować naszych uczniów do realizacji głównego produktu finalnego projektu, jakim ma być film, przedstawiający historię naszego partnerstwa.

Po warsztatach odbyła się próba do nagrania piosenki partnerstwa pod kierunkiem nauczyciela muzyki, a następnie zabawy z robotami i gry, związane z tworzonymi podczas projektu bajkami oraz zajęcia kreatywnego pisania.

Wieczorem, wzięliśmy udział w wycieczce do historycznej miejscowości Viveiro, w której doskonały przewodnik opowiedział nam najciekawsze historie z tego miejsca, okraszając je obficie legendami i poczuciem humoru.

W środę odbyła się wycieczka do Santiago de Compostela, miejsca spoczynku Św. Jakuba Większego, który w średniowieczu był jednym z trzech głównych celów pątnictwa (obok Rzymu i Ziemi Świętej). Zwiedziliśmy zabytkową katedrę, Centrum Sztuki Dramatycznej, gdzie uczniowie mieli okazję poznać arkana sztuki aktorskiej oraz historyczne centrum miasta.

W czwartek odbyły się zajęcia sportowe – pierwsza lekcja surfowania oraz spływ kajakami w niedalekiej miejscowości Foz. Po południu odwiedziliśmy lokalną Fabrykę Porcelany Sargadelos.

Ostatniego dnia uczniowie nagrali ostateczną wersję piosenki partnerstwa, będącej rezultatem kooperacji wszystkich partnerów. Piosenka została nagrana w konwencji rap’a. Po nagraniu  udaliśmy się na edukacyjne, interaktywne przedstawienie teatralne „Tarzan”, w wykonaniu zespołu teatralnego z Wielekiej Brytanii, w Sali Ratusza Miejskiego.

Pożegnalne popołudnie spędziliśmy z uczniami i rodzicami na tradycyjnych grach ruchowych oraz pieczeniu jadalnych kasztanów (Magosto).

 

Międzynarodowy koordynator projektu: Magdalena Goc

Godło
Do końca roku
szkolnego pozostało
-180
LICZNIK ODWIEDZIN