SPOTKANIA Z CYKLU „POCZYTAJ MI PRZYJACIELU”.

Kultywując tradycję naszej biblioteki, postanowiłyśmy dołączyć do wspaniałego grona gimnazjalistów biorących udział w spotkaniach z cyklu „Poczytaj mi przyjacielu”. Ideą akcji jest to, że młodzież gimnazjalna samodzielnie przygotowuje zajęcia dla klas najmłodszych.  Zajęcia te są oparte na wybranym tekście literackim. Podstawą zajęć jest głośne czytanie książki lub jej fragmentu.  Następnie, na kanwie czytanego tekstu,  organizowane są gry i zabawy. Celem akcji jest szerzenie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży oraz współpraca i integracja między uczniami.

W październiku spotkałyśmy się w bibliotece i po burzliwej dyskusji wybrałyśmy książkę z cyklu „Pan Kuleczka” autorstwa Wojciecha Widlaka pod tytułem „Skrzydła”. Ta książka najbardziej do nas przemówiła, ponieważ kojarzy nam się z dzieciństwem. Ukazuje ona  w zabawny sposób przygody niesfornej kaczuszki, pieska – filozofa i ich opiekuna, który uczy nas jak dbać i bawić się ze zwierzętami.  Stwierdziłyśmy, że te opowiadania na pewno zaciekawią naszych najmłodszych kolegów (zajęcia miałyśmy przygotować dla pierwszej klasy) i jednocześnie zmotywują ich do nauki czytania i odwiedzania biblioteki.

Już pierwszy etap, czyli przygotowanie głośnego czytania z podziałem na role dostarczył nam wiele radości. Bardzo starałyśmy się wczuć w rolę zbuntowanej Katastrofy, refleksyjnego Pypcia i dobrotliwego Pana Kuleczki. Dla naszych pierwszaków przygotowałyśmy jeszcze kolorowanki przedstawiające produkty spożywcze i puzzle z ilustracjami z „Pana Kuleczki” do układania i sklejania w parach.

Drugi etap czyli zajęcia w 4 pierwszych klasach odbyły się na przełomie października i listopada. Dzieci chętnie uczestniczyły w zajęciach, zgodnie sklejały puzzle i odważnie opowiadały o otrzymanych obrazkach. Na koniec lekcji w każdej klasie dzieci zdeklarowały, ze będą się bardzo starały, by jak najszybciej nauczyć się czytać.

Bardzo nam się podobały te zajęcia, pierwszaki, które wcześniej miały z nami lekcje, wychodziły na korytarz, żeby się z nami przywitać , opowiadały jakie lekcje mają i za jakim nauczycielem; zapraszały do siebie.  Niektóre z nich, gdy przyjdą do „naszej” szkoły zaczepiają nas: machają do nas , pytają nas o lekcje ,  sale lekcyjne, boiska. Wydaje nam się ,że pomagamy im oswoić się z dużą szkołą i przyzwyczajamy ich do samodzielności. Mamy nadzieję, że po tych zajęciach pierwszaki czyją się częścią naszej szkoły, bo my na pewno jesteśmy z nimi bardziej związane.

Agata, Karolina, Klaudia, Wiktoria

Klasa 3 A Gimnazjum

Godło
Do końca roku
szkolnego pozostało
-118
LICZNIK ODWIEDZIN