Projekt Erasmus + KA2

„Creating, communicating, our diversity we are celebrating!”

(2017-1-PL01-KA219-038399)

Krótkoterminowa  wymiana uczniów i towarzyszących im  nauczycieli w Salonikach w Grecji

20-26 maja 2018 r

1 DIMOTIKO SXOLEIO TRIANDRIAS

„Świętowanie różnorodności poprzez kreatywność w Salonikach, Grecja”

17 dzieci i 14 towarzyszących im nauczycieli z sześciu krajów wzięło udział w zaplanowanych działaniach zorganizowanych przez pierwszą szkołę podstawową w Triandrii, Thessaloniki, Grecja, w dniach 21-25 maja 2018 r. w  ramach Akcji KA 2 programu Erasmus + pod tytułem „Creating, communicating, our diversity we are celebrating!”,współpracując ze szkołami z Polski, Litwy, Hiszpanii, Portugalii, Rumunii i Turcji. Uczniowie ze szkół składających wizytę przebywali w domach uczniów ze szkoły greckiej.

Pierwszego dnia uczniowie i nauczyciele ze szkoły zorganizowali cykl działań, aby uroczyście powitać gości. Przedstawili swoje interaktywne projekty na temat wszystkich krajów partnerstwa. Następnie zaprezentowali przedstawienie mitu Europy,kreatywny teatr cieni, odegrali krótką historię wyjaśniającą  nazwę Thessaloniki, zaprezentowali tradycyjne greckie zwyczaje, pieśni i tańce. Ponadto goście odwiedzili wszystkie sale lekcyjne, wymieniając się prezentami i pamiątkami, a także grali w gry zespołowe na szkolnym boisku.

Wizyty z przewodnikiem w stanowiskach archeologicznych w Pella, Vergina, Muzeum Archeologicznym i Bizantyjskim, w gminie miejskiej, zabytki w Salonikach, Biała Wieża, a następnie wycieczka łodzią po Zatoce Thermaikos, były próbami działań mających na celu poznanie wielokulturowej  historii miasta, która jest całkowicie zgodna z ideą naszego projektu, łączącą różnych ludzi, różnego pochodzenia, różne religie i kultury, egzystujące razem w pokoju.

Zgodnie z zaplanowanymi działaniami przeprowadzono warsztaty z tworzenia syrenki, figury teatru cieni, tworzeniem Białej Wieży, wizytówką Salonik i warsztatami pisania twórczego, wyzwalające  inspiracje za pomocą zmysłów i wspomnień. Ostatniego dnia dzieci ze wszystkich krajów zaprezentowały własne wersje Czerwonego Kapturka, bawiły się zabawnymi wersjami klasycznych bajek i głosowały na maskotkę projektu. Zwycięską maskotką była „Corky” z Portugalii, ryba, niosąca flagi  siedmiu krajów i tytuł projektu „Tworzenie ,komunikowanie się , celebrowanie różnorodności !”

Pożegnalna uroczystość była otwarta dla lokalnej społeczności z tradycyjną muzyką i tańcami dzięki stowarzyszeniom  kulturalnym  i zespołom oraz tradycyjnymi potrawami przygotowanymi przez szkolną Radę  Rodziców.

Projekt,  współfinansowany przez Unię Europejską, rozpoczął się we wrześniu 2017 r., a siedem szkół codziennie doświadcza idei „tworzenia, komunikacji, celebrowania naszej różnorodności!” Wiersze, piosenki, bajki, opowiadania, rysunki, karty , są tworzone i udostępniane szerokiemu gronu interesariuszy. W ten sposób proces uczenia się zyskuje szerszy zasięg w świetle interakcji.

Przyszłe działania to spotkania międzynarodowe w Portugalii i Rumunii oraz krótkie wymiany studentów i nauczycieli towarzyszących w Hiszpanii i na Litwie.

Spodziewanym rezultatem działań jest walka z uprzedzeniami, rasizmem i ksenofobią oraz tworzenie otwartych przestrzeni integracji w edukacji. Już od pierwszego roku widoczny jest wpływ projektu na dzieci, uczniów, rodziców i społeczność lokalną. W szkole nauczyciele doświadczają codziennie, że w ramach tej kreatywnej struktury można unowocześnić sposób nauczania  języków, można „wymazać” granice umysłu, budować mosty, otwierać horyzonty.

 

 

Magdalena Goc – międzynarodowy koordynator projektu

 

Godło
Do końca roku
szkolnego pozostało
-118
LICZNIK ODWIEDZIN