10 grudnia 2021 Administrator

Nareszcie się udało. Na ten wyjazd, przez pandemię, czekaliśmy ponad rok.  I oto 28 października 2021 roku klasy 7 e i 7 g  pojechały zwiedzić  miasto Kopernika i pierników.

Po ponad dwugodzinnej podróży znaleźliśmy się w Toruniu. Miła pani  przewodnik zapoznała nas z historią miasta i pokazała najważniejsze zabytki, znajdujące się nad Wisłą i na Starym Rynku (m.in. Bramę Mostową, Krzywą Wieżę czy .Dom Mikołaja Kopernika). Nie omieszkaliśmy też pogłaskać Filutka – rzeźby wykonanej z brązu, która posiada magiczne moce i przynosi szczęście.

Po spacerze udaliśmy się na seans w Planetarium, a potem na obiad. Ostatnim punktem programu były warsztaty w Muzeum Toruńskiego Piernika. Każdy z nas  zrobił własne piernikowe arcydzieło, które zostało wypieczone i starannie zapakowane. Na koniec mogliśmy zrobić zakupy i zaopatrzyć się w różności piernikowe, które słyną ze swojego  wyjątkowego smaku.

Do Pobiedzisk wróciliśmy wieczorem, zadowoleni i szczęśliwi. Wycieczka niewątpliwie należała do udanych, zdołaliśmy połączyć zdobywanie wiedzy z przyjemnością i rozrywką.